دانلود پاورپوینت با موضوع پیشینه تاریخی یادگیری،
در قالب ppt و در 28 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:مشخص نیست که روانشناسی از چه زمانی به طور رسمی رشته ای علمی شناخته شده است . اما پژوهش های روان شناختی از اواخر قرن نوزدهم آغاز شد . ویلهم وونت نخستین آزمایشگاه روان شناختی را در سال 1879 در لایپزیک آلمان دایر کرد . ولی گفته می شود ویلیام جیمز چهارسال زودتر در هاروارد ایجاد کرده بود .
شهرت وونت از یک سو به دلیل پدید آوردن رشته روانشناسی به عنوان یک رشته ی علمی جدید و از سوی دیگر به دلیل انتشار مجله ای برای ارائه گزارش تحقیقات روان شناسی است .
احساس ، ادراک ،زمان واکنش ،تداعیهای کلامی ،توجه و عواطف از عمده ترین مضامینی بود که دانشمندان جوان در آزمایشگاه وونت بررسی کردند .
هرمان ابینگهاوس محقق دیگری است که با تلاشهای خود به روش تجربی اعتبار بخشید و در تبدیل روانشناسی به رشته ای مستقل گام مهمی برداشت او فرایند های ذهنی برتر را بررسی و توجه خود را به مطالعه ی حافظه معطوف کرد.
زمینه و پیشینه نظریه های یادگیری:
بیتردید باید گفت که اهمیت یادگیری در رشد آدمی بسی فراتر از چشمانداز اندیشههای اوست. روانشناسان به تازگی به عظمت شکلپذیری نوع آدمی، حتی در سالهای نخستین او پی برده و محقق ساختهاند که عامل اصلی در این شکلپذیری یادگیری است. به اعتقاد آنان هر رفتاری که از ما سر میزند معلول یادگیری است. به این معنا که یک رشته از یادگیریهای سادهتر موجب یادگیریهای پیچیدهتر میشوند. به علاوه چون محیط زندگی افراد آدمی همواره در معرض کلید ورود به مطالعات و مباحث روانشناسی مطالعه و آگاهی از روانشناسی یادگیری است. روانشناسی یادگیری پایهای برای درک و فهم سایر حوزههای روانشناسی است و سایر حوزههای روانشناسی نیز از نظریات و تحقیقات روانشناسی یادگیری استفادهای وسیعی میبرند. در کنار این موضوع روانشناسی یادگیری در زندگی روزمره از کاربردیترین حوزههای روانشناسی است مدرسه ، آموزشگاهها ، روشهای تربیت کودک ، آموزش رانندگی ، روشهای درمانی و انتقال تجربیات از نسلی به نسلی دیگر به یادگیری و روشهای آن وابسته هستند.تغییر است. انسان برای غلبه بر این دگرگونیها ناچار از یادگیری است ...
تعداد مشاهده: 1602 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.zip
فرمت فایل اصلی: ppt
تعداد صفحات: 28
حجم فایل:367 کیلوبایت
دانلود فایل


